Drift av servere og infrastruktur, webløsninger, økonomiløsninger og integrasjoner

 
 

Mange foreninger har fagsystemer (som økonomi-, web- og medlemsapplikasjoner) som fortsatt krever egne servere. Skykontoret har lang erfaring og kompetanse for å finne gode driftsløsninger for disse. Vi har også etablert samarbeid med flere aktører og har i dag partnere innen drift av :

  • lokale servere og fagsystemer

  • økonomiløsninger

  • integrasjonsløsninger

  • Annen infrastruktur, brannmurer, trådløse nett, på-stedet hjelp m.m.

 
 
 

Hvem følger opp IT-leverandører hos dere? Vurderer dere å ansette en "IT-ansvarlig"?

 
 

Da er det kanskje på tide og stoppe opp og tenke seg om: I dagens digitale tidsalder kan foreningen i stedet:

 1. Eliminere problemet

Få hjelp av Skykontoret til å finne ut om applikasjonen som i dag trenger en server i stedet kan kjøpes som en fast tjeneste. Mange aktører innen økonomi-, web- og medlemsapplikasjoner, for eksempel Visma, tilbyr dette. Flere slike aktører tilbyr i dag også brukerstøtte, nødvendige oppgraderinger og vedlikehold til en fast månedspris.  Da forsvinner foreningens interne behov for å følge opp IT-drift!

 2. Bruke leverandørparaply

Med Skykontorets leverandørparaply kan organisasjonen dekke dette behovet ved å leie inn ressurser fra Skykontoret så lenge det er behov for det. Vi kan p.t. tilby levererandørparaply fra så lite som et par timer per uke og opp til maksimalt to dager per uke. Det er ingen binding, og oppdraget kan avsluttet når som helst.